Selasa, 14 Ogos 2012

::Langkah Lelah::


dalam jatuh ingin aku bangkit

dalam kuat aku terasa sakit

 

dalam lelah ingin aku melangkah

dalam gagah aku terasa lemah

 

dalam sendu ingin aku berlagu

dalam rindu aku terasa sayu

 

dalam sepi ingin aku sendiri

dalam benci aku terasa sunyi

 

aku cuba…dengan daya

 

 meniti terus titian usang

mengorak langkah didalam bayang

 

jauh terus kaki meredah

 biar pahit bila dimamah

 

sungguh kaki tiada arah

langkah makin terasa lemah

 

dalam keluh hati luluh

segala semua semakin jauh

 

ya allah pada mu aku kembali

mencari tenang disudut hati

bawa hadir keindahan mimpi

beralun suci sinar pelangi

 

TUHAN…

beri kan cahaya di sudut gelap

penyeri  malam yang makin malap

 

 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
✿~✿~✿. Template Design By: SkinCorner